Beriksson

Sauce Shop – Kryddiga såser för alla måltider

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2017 12:56 CET

Sauce Shop – Kryddiga såser för alla måltider

Efter att en dag ha räknat alla flaskor av köpta såser som fanns i kylskåpet kom Pam och James fram till följande; a) deras kyl var överfull av såser och b) de spenderade alldeles för mycket pengar på sås. Det var helt enkelt dags att försöka sig på att göra sin egna. Den första provrundan resulterade i en rökig chipotleketchup. Den blev helt ok och efter ytterligare ett par försök insåg de att de faktiskt var ganska bra på att göra sås. Experimenterandet fortsatte och tillslut hade man nio smaker baserade på favoritsmaker ifrån hela världen. En frostbiten lördagsmorgon bestämde de sig för att prova lyckan på den lokala ”bondens marknad” och gav sig av med ett klappbord under armen och sex flaskor av varje smak. Sauce Shop var ett faktum. Trots exploderande mixerstavar och hårtorkar fortsätter deras lilla såsimperium att växa. Såserna görs i mindre satser, innehåller enbart naturliga råvaror utan förtjockningsmedel och stabilisatorer vilket gör att de smakar fantastiskt! I vårt sortiment finner ni just nu Really Hot Sauce – för den som gillar att svettas, Buffalo Hot Sauce – utmärkt till såväl kyckling som tofu, South Carolina BBQ Sauce – en mild senapig och rökig sås som passar bra till fläskrätter, kyckling och sallad, Everyday Chili Sauce – en mildare chilisås som passar varje dag, Smoky Chipotle Ketchup – den perfekte rökiga följeslagaren till grillat och marinader, Lime and Coriander Sauce – syrligt och örtigt och utsökt till fisk, fågel, tofu, Grön Sriracha – ett måste för den som gillar det röda orginalet och den passar till det mesta. Du kan se hur starka de olika såserna är på vår hemsida, beriksson.se.

I sortimentet finner du just nu Grön Sriracha, Lime and Coriander Sauce, Really Hot Sauce, Smoky Chipotle Ketchup, Buffalo Hot Sauce, South Carolina BBQ Sauce och Everyday Chili Sauce. Ytterligare smaker kommer lanseras under våren. En flaska väger 260 gram och kostar ca 70 kr i välsorterade butiker.

Läs mer här. Finn dina pressbilder genom att klicka här. Lista på återförsäljare finner du här. Har du frågor får du gärna mejla mig. eller ring mig på tel: +46703883534.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.