Substitute Music Group

Save the Dolphins - Räddar även den svenska sommaren med akustisk house

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2015 23:54 CEST

Den svenska trion Save the Dolphins räddar inte bara delfiner, utan nu ämnar de även att rädda den svenska dans-scenen. De har sedan två år tillbaka skapat musik med influenser från såväl house som rock, ett unikt sound som bäst beskrivs som akustisk-house. Under sin korta livstid har bandet, helt utan bolag, lyckats göra ett rejält avtryck på musikmarknaden. På CV:et har redan bandmedlemmarna Joel Werner, Tobias Fuhr och Joel Green; en halv miljon streams, en synkdeal med Fox Sports och en titel av P3 som Sveriges bästa osignade band.

Under våren signade de ett kontrakt för den nystartade indie-etiketten Substitute Music Group, och nu börjar resan från Sveriges bästa osignade band till bästa signade band.

Första steget är släppet, ”AWAKE”.

Awake är ett tre minuter långt energiknippe - fyllt av hookar, triggade trummor, 70-tals Moog-synthar och söta handklappningar. Redan nu är arbetet med nästa singel igång, men tills den släpps i höst, kan man från och med idag lyssna på ”Awake” på samtliga digitala musikplattformar.

Floppar singeln, skjuter jag tamefan skallen av mig. Slår den, köper jag ett delfinakvarium”, säger sångaren Tobias Fuhr

För mer information - info@substitutemusic.com

Substitute Music är en heltäckande och oberoende etikett som arbetar med lovande artister i Sverige. Det som gör oss speciella är vårt arbetssätt. Vi arbetar nämligen som vi anser att ett skivbolag borde göra, och i stället för att endast plugga en färdig master, så hjälper vi till med allt som en artist behöver för att etablera sig: grafisk profil, webbplats, förproduktion, inspelning, promo-videor, master, pluggning, pr, mixning och mycket mer.