SBAB

SBAB och RE/MAX i nytt samarbete

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2006 09:06 CEST

SBAB och mäklarföretaget RE/MAX lanserar ett nytt samarbete. Syftet är att erbjuda bostadsköpare ett komplett paket med finansiering och mäklartjänst.

- Vår målsättning är att kontinuerligt utveckla vår affär och REMAX är en ny spännande samarbetspartner för oss, säger Peter Gertman, vice VD SBAB. Båda företagen vill utmana och har som målsättning att skapa attraktiva lösningar som gör det bättre för Sveriges bostadsköpare. Här ser vi många synergier samtidigt som vi når en större målgrupp.

RE/MAX, världens största fastighetsmäklareföretag, är en relativt ny aktör på den svenska marknaden som nu etablerar nya kontor över hela landet.

- Vår ambition är att erbjuda en mäklartjänst som kan hjälpa både köpare och säljare med alla delar av bostadsbytet, säger Göran Pagrot, VD RE/MAX Sverige. Vår framgång ligger i att vi ständigt utmanar oss själva för att hitta nya och bättre tjänster för våra kunder. Samarbetet med SBAB är ett sådant exempel.

Inom ramen för samarbetet kommer RE/MAX och SBAB att erbjuda gemensamma kunder ett flertal tjänster som förenklar och underlättar för både köpare och säljare.

För mer information, kontakta:
Peter Gertman, vice VD SBAB, tfn 08-614 43 15, 0708-76 13 33 eller peter.gertman@sbab.se
Göran Pagrot, VD RE/MAX, tfn 08-720 76 00. 070-760 82 20 eller goran.pagrot@remax.net
Mattias Isaksson, pressansvarig SBAB, 08-614 38 50, 0708-80 38 50 eller mattias.isaksson@sbab.se

För mer information om SBAB, se www.sbab.se eller ring 0771-45 30 00

RE/MAX är etablerade i 65 länder med över 120 000 fastighetsmäklare varav 115 mäklare i Sverige. För mer information, se www.remax-sverige.com

SBAB erbjuder bolån via Internet och telefon. SBAB:s uppdrag är att med lönsamhet bidra till ökad konkurrens på den svenska bolånemarknaden. SBAB har en marknadsandel om 14,7 % på företagsmarknaden och en mark-nadsandel om 9,4 % på privatmarknaden.