SBAB

SBAB och Svensk Fastighetsförmedling inleder samarbete

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2004 10:56 CEST

SBAB och Svensk Fastighetsförmedling har idag träffat en överenskommelse om närmare samarbete. Syftet med samarbetet är bland annat att ge kunderna ökade valmöjligheter avseende bolån i samband med bostadsköp. Svensk Fastighetsförmedling kommer i sina butiker från och med den 1 juli att kunna erbjuda kunderna möjligheten att teckna SBAB:s bolån.

Samarbetet mellan SBAB och Svensk Fastighetsförmedling kommer att främja konkurrensen till förmån för kunderna.

Genom samarbetet får våra kunder ännu större valmöjligheter i samband med sina bostadsköp. Det är också positivt för oss att kunna erbjuda en leverantör med så konkurrenskraftiga villkor, säger Peeter Pütsep VD Svensk Fastighetsförmedling.
Svensk Fastighetsförmedling har närmare 200 butiker runt om i landet. SBAB som bedriver huvuddelen av sin utlåningsverksamhet via Internet kompletteras därmed väl.

Jag är mycket glad över att detta samarbete har kommit igång, säger Eva Cederbalk, VD SBAB. Genom samarbetet kan vi nu nå ut till ännu fler kunder vilket ligger helt i linje med vår ambition att växa på privatmarknaden.
SBAB kommer att förbereda samarbetet genom en Sverigeresa i syfte att besöka samtliga Svensk Fastighetsförmedlings butiker.

För ytterligare information kontakta

Eva Cederbalk, VD SBAB, tel: 070- 523 23 02 eller 08-614 43 01 eva.cederbalk@sbab.se

Peeter Pütsep, VD Svensk Fastighetsförmedling, tel: 070-949 09 45 eller 08-545 850 22 peeter.putsep@svenskfast.se

Annelise Jansson, informationschef SBAB, tel: 070-637 12 72 eller 08-614 43 55 annelise.jansson@sbab.se

Elisabeth Mogensen, informationsansvarig Svensk Fastighetsförmedling, tel:076- 852 27 88 eller 08-545 850 28 elisabeth.mogensen@svenskfast.se

SBAB är det bankoberoende bolåneföretaget, som på ett effektivt och lönsamt sätt ska bidra till konkurrens och mångfald på bolånemarknaden. Vi är den främsta utmanaren på bolånemarknaden, med cirka 10.000 kunder och en marknadsandel om 18,0 procent på företagsmarknaden och cirka 241.000 kunder och en marknadsandel om 8,0 procent på privatmarknaden. SBAB erbjuder bolån via Internet och telefon. Cirka 65 procent av våra privatkunder söker lån via Internet, vilket är en av anledningarna till att SBAB kan erbjuda en av marknadens lägsta bolåneräntor.

Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges ledande mäklarföretag med närmare 200 fristående bobutiker och cirka 700 medarbetare över hela landet. Svensk Fastighetsförmedling förmedlar varje år drygt 23 000 villor, fritidshus och bostadsrätter till ett värde av drygt 20 miljarder kronor.