Aqua Terrena International AB

SCA:s nya maskininstallation på Aqua Terrena

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2007 11:52 CET

(Aktietorget: ATI)

Mörarp 2007-02-20. Aqua Terrena och SCA Packaging Sweden AB i Värnamo inledde ett samarbete under september månad 2006 som innebar att SCA blev Aqua Terrenas leverantör av quadbagar till bl.a. Activator Energy Sportdryck.

Samarbetet innebär vidare att SCA har gjort miljoninvestering i ny bag-in-box maskin hos Aqua Terrena.

SCA skall vidare leverera sin nya bag-in-box quadbag. Quadbagen har en rektangulär innerpåse som står för sig själv. Den fyrkantiga påsen gör det lätt att tömma förpackningen till sista droppen.

Aqua Terrena kommer inom kort att introducera quadbagen även inom vattensegmentet.

Förpackningslinjen har tillverkats av Flexifill i Bristol och installerades av nämnda företag förra veckan. Ägaren till Flexifill, Mr. Malcolm Shipway, har mer än 30 års erfarenhet av bag-in-box förpackningar.

Med den nya anläggningen har vi optimerat produktionen, såväl kvalitetsmässigt som i effektivitet.

Sportdrycken Activator Energy kommer att produceras under vecka 9.

Se även bilder på www.aquaterrena.se under fliken På gång

För ytterligare information kontakta:
Aqua Terrena International AB (publ)
Stefan Bernenfelt, VD, Tel. 0709-45 61 70
Eller via e-mail stefan@medical-trainer.com

Aqua Terrenas unika och prisbelönta källvatten hämtas ur den egna källvattenådern 105 meter under jorden i Mörarp. Källvattnet är naturligt berikat med mineraler och hälsobefrämjande spårämnen. För att få absolut högsta hygiennivå, tappas vattnet direkt på flaska och bag-in-box med en banbrytande teknik som gör att vattnet aldrig kommer i kontakt med luft eller människohänder. Aqua Terrena är ensamma om denna teknik som garanterar att källvattnet behåller sin naturliga smak och mineralbalans. Till Aquabox produkterna erbjuds även en termokylare som säkerställer den absoluta hygiennivån på AquaTerrena. För mer information se www.aquaterrena.se

Medical Sjukvårdsprodukter i Jönköping AB ingår sedan juli 2005 i Aqua Terrena-koncernen och har sitt huvudkontor i Jönköping. Medical utvecklar, tillverkar och marknadsför sjukvårdsprodukter med egna varumärken inom sport, hälso-, frisk- och sjukvård. Produktportföljen kan delas in i tre segment: Idrottsskadematerial, sjukvårds- och kemisk-tekniska produkter, varav varumärket Medical Trainer (EU reg) är det största varumärket och består av ca 200 framtagna artiklar inom idrottsskade- och sjukvårdssegmentet. Målgruppen är människor som behöver produkter som förbättrar livskvaliteten och ger möjlighet till ett aktivt liv genom att förebygga, stärka, skydda, lindra och läka skador.