SAS

Scandinavian Airlines förändrar kunderbjudandet inom Skandinavien den 26 oktober 2003

Pressmeddelande   •  Sep 12, 2003 10:14 CEST

Det tydligaste beviset är att affärspriserna kommer att sänkas med 20 %. Även privatresepriserna kommer att sänkas, men framförallt förenklas regelverket runt priserna.

- Omvärlden och kundernas beteende har förändrats snabbt de senaste åren. Som en naturlig följd måste Scandinavian Airlines förändra sig för att fortsatt möta kunderna krav om prisvärda och enkla flygresor. Detta gäller speciellt på flygningar inom Skandinavien, säger Anders Ehrling, chef för Scandinavian Airlines i Sverige.

Förändringen av kunderbjudandet inom Skandinavien (Scandinavian Direct) är en del av det åtgärdsprogram (Turnaround 2005) som kommunicerats tidigare som ska sänka kostnaderna med 13-14 miljarder SEK fram till och med år 2005.

- Scandinavian Airlines kommer inte att bli ett lågprisbolag. Vi räknar fortsatt med att prissätta oss över nya lågpriskonkurrenters nivåer och det gör vi därför att vi levererar de mervärden som kunderna är beredda att betala för, framförallt tidtabellen och frekvenserna, en enklare och mer lättåtkomlig resa samt givetvis punktligheten och ett gott bemötande, avslutar Anders Ehrling.

Resor med de nya priserna börjar säljas den 9 oktober och första resdag är den 26 oktober.

För mer information vänligen kontakta:
Anders Ehrling, chef för Scandinavian Airlines i Sverige.
Telefonnummer: 08-797 19 37.