SAS

Scandinavian Airlines hotellbokning på Internet mångdubblas

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2003 11:04 CEST

I en undersökning bland privatresenärer som Scandinavian Airlines gjorde förra året var mer än en tredjedel intresserade av att framöver själva paketera ihop sin resa. Dessa 2,2 miljoner resenärer i Skandinavien har hög resvana och ser planeringen som en del av resan.

– Det blev därför ett naturligt steg att bygga ut hotellbokningen på vår egen hemsida, säger Magdalena Rohdin- Hurtig, marknadschef på Scandinavian Airlines i Sverige.

I slutet av juli introducerades SAS Hotel Offer på www.sas.se och på kort tid har hotellbokningarna där tiofaldigats.

– Utifrån den potential som undersökningen visade bedömer vi att bokningsnivån kommer att öka ytterligare allteftersom produkten blir känd, säger Magdalena Rohdin-Hurtig.

SAS Hotel Offer erbjuder information om samt bokningsmöjlighet av 300, tre- till femstjärniga hotell med bra läge på SAS-destinationer. Majoriteten är privatresehotell. Priserna är i nivå med de lägsta man kan få på Internet och börjar på 430 SEK per person och natt. Bokningen är online och resenären ges direkt svar på pris och tillgänglighet.

I anslutning till SAS Hotel Offer kan resenärerna även ladda ned aktuella city guider.

För ytterligare information kontakta:
Magdalena Rohdin-Hurtig, marknadschef på Scandinavian Airlines, tfn 070-997 36 15