SAS

Scandinavian Airlines ökar trafiken från Bromma

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2003 09:46 CEST

Den 4 augusti återupptar Scandinavian Airlines trafiken från Bromma till Köpenhamn efter sommaruppehåll.

Under vardagarna finns det nu fyra olika avgångar att välja mellan från Bromma. Detsamma gäller från Köpenhamn.

– Sedan starten den 12 maj har gensvaret från våra kunder varit mycket positivt, säger Magdalena Rohdin-Hurtig, marknadschef på Scandinavian Airlines Sverige. För att ytterligare tillgodose kundernas efterfrågan kan vi nu erbjuda 4 dagliga avgångar till och från Bromma.

Från Köpenhamn finns möjligheten att med Scandinavian Airlines ta sig vidare till ett 50-tal europeiska destinationer samt till åtta interkontinentala destinationer.

Linjen kommer fortsatt att trafikeras med Dash Q400 som maximalt tar 72 passagerare. Det är marknadens absolut tystaste flygplan, både mätt från marken och inne i kabinen. I kombination med den låga bränsleförbrukningen utgör de världens mest miljövänliga flygplan. Q400 har funnits i SAS flotta i tre år och de plan som nu används är modifierade och uppgraderade för att fylla Scandinavian Airlines krav på driftsäkerhet.

För ytterligare information, var god kontakta
Magdalena Rohdin-Hurtig , marknadschef på Scandinavian Airlines Sverige
tel +46 70 997 36 15