SAS

Scandinavian Airlines sänker priserna på ungdomsbiljetter

Pressmeddelande   •  Okt 24, 2003 11:53 CEST

Med start den 24 oktober, lagom till höstlovet, sänker Scandinavian Airlines priserna på bokningsbara ungdomsbiljetter för inrikes resa i Sverige.

Samtidigt som priserna sänks passar Scandinavian Airlines på att göra priserna enhetliga. Pris för enkel resa till och från Stockholm blir 350 kronor. Undantaget är Stockholm- Kiruna där kostnaden för en enkel resa blir 450 kronor. Den genomsnittliga prissänkningen är 25 %.

Med de sänkta priserna hoppas Scandinavian Airlines att ungdomar får möjlighet att resa med flyg lite oftare. Att resa med flyg innebär stora tidsbesparingar. Besparingarna blir ännu större då kunderna utnyttjar Scandinavian Airlines effektiva reselösningar.

– Våra kunder har snabbt insett hur smidigt och enkelt det är att resa biljettlöst. De vinner tid och slipper serviceavgifter som är kopplade till pappersbiljetten. För att spara ytterligare tid kan kunden checka in, och välja sin favoritplats på Internet redan 22 timmar innan avgång, säger Magdalena Rohdin-Hurtig, marknadschef på Scandinavian Airlines i Sverige.

Samtliga ovan angivna priser avser bokning på Internet samt biljettlöst resande ( E-ticket) .

SAS Ungdomsbiljetter kan bokas av de som är under 26 år. För mer info besök www.sas.se/ungdom

För ytterligare information, var god kontakta:
Magdalena Rohdin-Hurtig, marknadschef på Scandinavian Airlines Sverige, tfn: 070- 997 36 15