Scandinavian Organics

Scandinavian Organics sluter avtal med Bergendahls Food

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2015 10:41 CET

Scandinavian Organics har slutit ett distributionsavtal med Bergendahls Food för delar av vårt sortiment. Våra ekologiska produkter Hönsfärs 500 g, Köttbullar 300 g och Pannbiff 300 g kommer att vara tillgängliga i samtliga City Gross butiker i Sverige från v. 5 2016. Produkterna kommer även vara lagerlagda och beställningsbara inom Bergendahls grossistverksamhet, som har ytterligare 270 mataffärer som kunder över hela Sverige. Till detta kommer även vårt sortiment av färska buljonger att finnas som tillval för de butiker som önskar.

’Vi är mycket stolta och glada att knyta detta samarbetsavtal med Bergendahls’ säger Micke Westin, försäljningsdirektör på Scandinavian Organics. ’Bergendahls är Svanmärkt, jobbar nära med Äkta Vara och har en stark miljöprofil bland annat deras policy att enbart sälja svenskt färskt kött. Vi är därför entusiastiska inför detta samarbete och ser fram emot att kunna erbjuda Scandinavian Organics svenska, ekologiska maträtter både i City Gross och andra Bergendahls anknutna verksamheter.’

Vi tycker Scandinavian Organics är ett spännande företag som ligger helt rätt i tiden med sitt ekologiska, kravmärkta & svenskproducerade sortiment säger Krister Kamph, Kategorichef färska varor på Bergendahls.

För mer information, vänligen kontakta Nils Wetterlind på 0722236888 eller Micke Westin på 0703468385

Bergendahls startade 1922 och är idag ett av landets fem största svenskägda familjeföretag och det hundrade största (enl Veckans Affärer). Koncernen äger och driver City Gross-butikerna, landets fjärde största och snabbast växande dagligvarukedja

Scandinavian Organics AB (publ) är en producent av ekologiska matprodukter till konkurrenskraftiga priser. På bara drygt ett år har Bolaget vuxit kraftigt och Bolagets produkter ligger nu centrallagerlagda inom ICA-koncernen (50 procent marknadsandel av dagligvaruhandeln i Sverige) och Axfood (Hemköp och Willys). Produkterna säljs även i ett stort antal Coop och oberoende affärer. Företaget har även gjort stora framsteg inom den offentliga sektorn, framförallt inom skol- och äldreomsorgen. Scandinavian Organics tilldelades Årets Ekostjärna på den årliga eko galan på Grand Hotel i januari 2015. Bolaget är noterat på Nordic MTF under kortnamnet SCO MTF och Bolagets Mentor och likviditetsgarant är Mangold Fondkommission