Vitec Software Group AB (publ)

Scanenergi A/S väljer elprognoser från Vitec

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2007 09:21 CET

(Aktietorget: VIT B)

Det danska elhandelsbolaget Scanenergi A/S har tecknat abonnemangs- avtal med Vitec gällande dagliga leveranser av elprognoser från Vitecs prognossystem Aiolos. Bolaget blir härmed Vitecs första prognoskund i Danmark.

Scanenergi A/S, med huvudkontor i Herning är Danmarks tredje största elhandelsbolag. Bolaget som grundades 1998, köper el på den internationella marknaden och säljer den vidare till företagskunder samt offentliga och privata slutanvändare. Scanenergi ägs av 18 danska och 2 norska elhandelssällskap. Bolaget har efter en utvärderingsperiod som pågått några månader nu beslutat att teckna avtal om kontinuerliga prognosleveranser, vilket innebär att Vitecs prognossystem Aiolos driftsätts omgående.

"Avtalet med Scanenergi är mycket glädjande och innebär att vi nu har referenskunder i samtliga nordiska länder, vilket utgör en viktig plattform får att kunna gå vidare och nå en internationell marknad" säger Jerker Vallbo, VD i Vitec Energy AB.

Kontakt:
Lars Stenlund, VDD Vitec i Umeå AB (publ)
www.vitec.se