SmartaMetoder

Scania AB väljer Kompetensakademin Norden AB som leverantör av utbildningar inom personlig effektivitet

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2012 15:35 CEST

Mölndal/Södertälje 121017

Utbildningsföretaget Kompetensakademin Norden AB har tecknat ett tre-årigt avtal med Scania AB gällande utbildningar inom effektivitet och då främst gällande personlig effektivitet.

Scania har under ett flertal år fokuserat på att implementera ett Lean-tänk i hela sin verksamhet och Kompetensakademins personliga effektivitetsutbildning passar precis ihop med övrigt lean-tänk på Scania, utbildningen blir ett mycket bra komplement, nu med fokus på individens arbetsvardag.

Mia Blomgren, effektivitetskonsult och ansvarig för Scaniaavtalet på Kompetensakademin säger: ”Jag känner mig oerhört stolt att få möjlighet att hjälpa Scanias medarbetare att frigöra tid, genom att köra igång Scania Time Managementutbildningar under hösten. Tid som kan läggas på att göra Scanias verksamhet ännu bättre och mer effektiv”

För mer information vänligen kontakta:

Michael Alphov

Vd, Kompetensakademin Norden AB

031-761 03 50 alt. michael.alphov@kompetensakademin.se

www.kompetensakademin.se

Lasse Andersson

Avtalsansvarig, Scania AB

lasse.andersson@scania.se

www.scania.se

Om Scania AB

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Bolaget är verksamt i ett hundratal länder och har 37 500 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon.

Om Kompetensakademin Norden AB

Kompetensakademin är ett av Sveriges ledande utbildningsföretag inom utbildningar gällande personlig effektivitet, möteseffektivitet samt grupputveckling. Företaget finns representerade med kontor i Göteborg (huvudkontor), Helsingborg, Stockholm, Uppsala och Västerås. Utbildningarna genomförs i hela Norden samt Baltikum och kan levereras både på svenska och engelska. www.kompetensakademin.se