Perforce Software

Scania får pris som pionjärer inom versionshantering

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2013 13:00 CEST

Perforce Software presenterar i dag vinnarna av årets europeiska innovationspris – ”Versionary Awards” – och på prispallen finns svenska Scania. Priserna delas ut till kundföretag som är pionjärer inom att använda versionshantering för att förbättra sin programutveckling och låta utvecklarna samarbeta mer.

– Vi blir alltid lika förbluffade över hur våra kunder bryter ny mark genom att använda versionshantering på oväntade och helt nya sätt. Priset startades för att uppmärksamma alla dessa pionjärer och visa upp hur långt man kan komma med smart versionshantering, säger Mark Warren, EMEA Marketing Director på Perforce.

Vinnarna har valts ut i samband med Merge 2013, ett Perforce-seminarium som hållits  i bland annat San Francisco, London, München, Stockholm och Paris – och som nu fortsatt till Kina, Israel och Indien.

Här är de europeiska vinnarna:

• Scania – versionshantering av program för lastbilstillverkning och i lastbilar
  • SAP – Europas största och mest innovativa Perforce-installation
  • Cambridge Silicon Radio – kontinuerlig versionshantering under förändringar i verksamheten
  • Nagravision – versionshantering av säkerhetsapplikationer

Perforce system för versionshantering används i världens mest krävande utvecklingsmiljöer. Versionshantering av digitala tillgångar som t.ex. programkod, dokument och bilder gör att arbetsgrupper som är utspridda globalt kan arbeta bättre tillsammans – vilket gör att företagen blir mer produktiva och säkra. Mer än 400 000 användare i över 5 500 organisationer – inklusive Fortune 500-företag, innovationsföretag och marknadsledare – använder Perforce som sin plattform för övergripande versionshantering.

Kostnadsfritt för upp till 20 användare
Perforce produkter finns för nedladdning från www.perforce.com. Den fullständiga produktfamiljen från Perforce för obegränsat antal användare finns för utvärdering under 45 dagar – och alla Perforce-produkter är helt utan kostnad för upp till 20 användare. De är också helt kostnadsfria för alla utbildningsinstitutioner och projekt för öppen källkod.

Om Perforce Software

Perforce Software används av ledande företag som Salesforce.com, SAP och New York Stock Exchange för att hantera sina immateriella rättigheter. Perforce produkter hjälper arbetsgrupper att arbeta tillsammans med digitalt material som programkod, dokument, multimedia, kalkylblad, bilder osv. Perforce kan hantera stora och utspridda mängder innehåll och gör att kunderna blir mer produktiva, minskar sina kostnader, ökar sin säkerhet och regelefterlevnad. Genom lanseringen av Commons är det nu enkelt för alla att använda kraftfulla verktyg för versionshantering. Perforce Software grundades 1995 och har sitt säte i Alameda, Kalifornien med kontor i Storbritannien, Kanada och Australien. För mer information besök www.perforce.com.