Medvetna.se

Schysst handel, bra prylar

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2012 11:46 CEST

Allt fler tillverkare använder Fairtradecertifierade* råvaror. Det är bra för världen och det är bra för ditt samvete. I höst är utbudet större än någonsin när det gäller dessa riktigt snälla produkter. Vi har bland annat hittat följande guldkorn från Visionary Soap Company, ett företag som har extremt hög procent koncentration Fairtradecertifierade råvaror i sina produkter (sju gånger mer än vad som krävs för certifiering).

Badbomb med smör
Denna väldoftande och välgörande njutningsbomb innehåller shea-smör från Ghana med underbar doft av citrongräs.

Bad- kropp- och massage-olja, allt-i-ett
En perfekt mix av solrosolja, sesamolja (Nicaragua), olivolja (Palestina) parfymerad med lavendel och rosmarin samt eteriska oljor med eucalyptus.

Body butter
För att din kropp är värd shea-smör (Ghana) och olivolja (Palestina) samt en gnutta eterisk olja av citrongräs.

* Fairtrade är en organiserad social rörelse där man ser till att producenten, ofta i tredje världen, får vettigt betalt samtidigt som belastningen på miljön och de som jobbar med produkten blir minimal. År 2009 (senaste siffrorna) omsatte Fairtrade-produkter 3,4 miljarder Euro world wide, en ökning på 15 % mot 2008. Inget tyder på att siffran skulle bli lägre i år. Tvärtom.

För mer information, kontakta:
Helen Backlund, 08-652 40 00, 070-950 17 21, helen.backlund@medvetnapresenter.se

Om medvetnapresenter.se
medvetnapresenter.se är en e-butik som säljer smarta, rättvisemärkta, miljövänliga produkter och inspirerande välgörenhetspaket. Allt tillverkat på ett ekologiskt och ansvarsfullt sätt, med respekt för människa och miljö.