Universal Music Sweden

Scissor Sisters är tillbaka med nytt album och singel

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2012 15:18 CET

Av: Josefin Bergquist

Scissor Sisters är redo att släppa nytt album. Den 28:e maj släpps bandets fjärde album ”Magic Hours”. Första singel från albumet blir låten ”Only The Horses”, co-producerad av Calvin Harris. Frontmannen Jake Shears, som tidigare har samarbetat med Calvin för Kylie Minouges album ”Aphrodite”, kände på en gång att Calvin var rätt man för jobbet.

”When we wrote ‘Horses’, I immediately knew that he'd help knock it out of the park” säger Jake.

På albumet har Scissor Sisters även samarbetat med andra artister som Pharrell Williams, Diplo, Alex Rihda [BoysNoize] och Sverigeaktuella Azealia Banks.

Sedan Scissor Sisters slog igenom 2004 har bandet sammanlagt sålt över 6 600 000 album världen över och mer än 60 000 exemplar i Sverige.