Babyshop.com

Scotch & Soda satsar på trendiga barnkläder!

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 10:43 CEST

Barnkläder från Scotch & Sodas pojkkollektion växer med stormsteg! Babyshop hyllar sitt senaste tillskott Scotch Shrunk, klippt och skuren för trendiga 4- till 8-åringar!

I denna välsydda kollektion hittar du bland annat vinterjackor, chinos, pikés, tröjor, koftor och skjortor. Plaggen har en tuff ”old school”-stil i enfärgat, randigt och rutigt och självklart de typiska påsydda märkena på bröst och ärmar. Färger och mönster är alltid mycket smakfulla och går i blått, svart, grått och lila.

Enligt Scotch & Soda's policy ska Scotch Shrunkkläder vara attraktiva, autentiska och av bra kvalité till ett överkomligt pris. Färgerna, tygerna och detaljerna är det viktigaste i designen och man ska kunna älska kläderna och samtidigt ha kul i dem.

Om Scotch & Soda
År 1985 grundades märket Scotch & Soda i Amsterdam. Deras barnkollektion för pojkar heter Scotch Shrunk och på grund av stor efterfrågan lanseras också en linje för tjejer, Scotch R'Belle i januari 2011. Scotch & Soda säljs i 31 länder världen över och har butiker i alla viktiga modestäder.

Om Babyshop
Babyshop.se är en av Sveriges ledande butiker för barnkläder, leksaker och skötväskor. Hos Babyshop.se finns varumärken som Molo, Nova Star och Skip Hop. Idag har familjeföretaget kunder i över 20 länder och har snabbt blivit en stark aktör när det kommer till designade barnkläder.