Scribona AB

Scribona blir exklusiv nordisk distributör av VMwares produkter

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2003 00:00 CEST

VMware är en världsledande tillverkare av mjukvara för serverkonsolidering och i dagarna har Scribona utsetts till VMwares nya distributör i Norden.

– Scribona har en profil som exakt uppfyller de krav vi ställer på en distributör för den nordiska marknaden. De samarbetar med flera av marknadens ledande tillverkare och leverantörer av servrar – IBM, HP och Fujitsu Siemens samt deras auktoriserade återförsäljare. Scribona erbjuder också service, utbildning och support, något som är viktigt för leverantörer som till exempel VMware. Vi är glada att kunna meddela att Scribona, som har funnits länge på den nordiska marknaden, kommer att fungera som vår distributör i Norden, säger Mark Stradling, VP EMEA VMware.

Scribona är Nordens största distributör av IT och ett av det starkaste områdena är just Server & Storage. Avtalet med VMware innebär att Scribona kommer att distribuera VMwares produkter och hjälpa sina partners med bland annat utbildning, försäljning och support. Ett avtal som gör Scribona ännu starkare som distributör av avancerade IT-lösningar.

– Vi är jätteglada att vi fått förtroendet att distribuera VMwares produkter. De har en av marknadens mest fördelaktiga lösningar, som hjälper slutkunderna att spara både tid och pengar. Serverkonsolidering ger både sänkta kostnader och en enklare administration samtidigt som tillgängligheten och säkerheten ökar, säger Jens Viggo Rasmussen som är divisionschef och ansvarig för Scribona Solutions.

Mer data lagras för var dag och fler och fler applikationer kräver egna servrar, men nu är det alltså möjligt att samla fler servrar i en och samma fysiska maskin. Med VMwares patenterade teknologi kan man koncentrera verksamheten till en och samma server och på så vis minska kostnaderna tack vare färre maskiner och en enklare administration. Man centraliserar utrustningen rent fysiskt samtidigt som man lagrar all data på samma server och samlar applikationerna på en och samma plats. Både enklare och billigare.

För mer information kontakta:

Jarl Siljefors, produktansavarig för VMware på Scribona, på telefon +46 (0) 8 7343457

Jane Rimmer, Director Marketing EMEA, VMware Inc. på telefon +44 1276 804634

Fakta om Scribona AB

Scribona är Nordens ledande aktör inom IT-produkter och IT-lösningar där kunden erbjuds spetskunskap om produkter, branschens ledande e-handelssystem, optimerad produkttillgänglighet samt ett brett program av kompletterande tjänster.

Scribonas verksamhet organiseras i tre affärsområden:

Scribona Solutions – värdeadderande distribution av IT-infrastruktur

Scribona Distribution – effektiv volymdistribution av IT-produkter

Scribona Brand Alliance – exklusiv agent för ledande varumärken

För mer information, se www.scribona.se

Om VMware, Inc.

VMware, Inc. är en globalt ledande aktör när det gäller virtuella maskiner för Intel-baserade system. VMware, Inc. har 80 % av företagen på Fortune 500-listan som kunder och totalt mer än 5 000 kunder världen över. Företaget erbjuder välbeprövade lösningar som konsoliderar kundernas serverinfrastruktur, ger ökad livslängd för deras programvaror och ger applikationskompabilitet i miljöer med flera operativsystem.

Med hjälp av Vmware’s patenterade teknik kan kunderna smidigt anpassa sin infrastruktur och snabbt anpassa sig efter marknadens krav, öka avkastningen på sina investeringar och dramatiskt minska de totala ägarkostnaderna.VMware är baserat i Palo Alto i Kalifornien i USA och finns i mer än 100 länder världen över.

För mer information, se www.vmware.com