Scribona AB

Scribona har tecknat nordiskt avtal med världsledande Linux-leverantören Red Hat

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2004 15:45 CEST

Scribona har tecknat ett nordiskt avtal med Red Hat - den amerikanska leverantören av Linux och öppen källkod. Avtalet avser försäljning av Red Hats hela sortiment av produkter och tjänster för Linux-plattformen. För Scribonas kunder innebär detta att de får tillgång till produktsupport på såväl hårdvaruplattformen som operativsystemet från samma distributör.

”Avtalet med Red Hat gör att vi kompletterar vår produktportfölj och stärker vår position som ledande leverantör av komplexa IT-produkter och lösningar. För oss är avtalet också ett viktigt steg i den Linux-satsning Scribona står inför i hela Norden”, säger Jens Viggo Rasmussen, Vice President & Head of Scribona Solutions, Scribona AB.

”Red Hat ser en mycket värdefull partner i Scribona på hela den nordiska marknaden. Scribona tillför framförallt mervärde genom sin erfarenhet inom försäljning av infrastruktur och effektiv produktförsörjning. För oss är det viktigt att nå den Nordiska marknaden brett och att göra det genom återförsäljare och partners. Därför var Scribona det naturliga valet av distributör”, säger Magnus Svensson, försäljningsansvarig för Red Hat i Norden & Baltikum.

För ytterligare information, kontakta:

Scribona

Jens Viggo Rasmussen

Divisionschef Scribona Solutions

Tel: +45-28 99 77 09

E-mail: jens.rasmussen@scribona.com

Red Hat

Magnus Svensson

Försäljningsansvarig Norden & Baltikum

Tel: +46-(0)708 577 680

E-mail: svensson@redhat.com

Fakta om Scribona

Scribona är Nordens ledande aktör inom IT-produkter och IT-lösningar där kunden erbjuds spetskunskap om produkter, branschens ledande e-handelssystem, optimerad produkttillgänglighet samt ett brett program av kompletterande tjänster. Scribonas verksamhet organiseras i tre affärs-områden:

Scribona Solutions – värdeadderande distribution av IT-infrastruktur

Scribona Distribution – effektiv volymdistribution av IT-produkter

Scribona Brand Alliance – exklusiv agent för ledande varumärken

För mer information, se www.scribona.se

Fakta om Red Hat

Red Hat är världens ledande leverantör av öppen källkod och Linux. Red Hat startade 1993, har sitt huvudkontor i Raleigh, N.C. och kontor över hela världen.

Företaget servar globala företag med teknologi och tjänster som möjliggörs genom öppen källkod.

För mer information, se www.redhat.com

Adress:

Scribona AB, Sundbybergsvägen 1, Box 1374, 171 27 SOLNA.

Bolagets säte är Solna, Sverige