Nättidningen Payback / Payback Sverige

SD dementerar “mc-kupp! GT hänvisar till Payback och Tragisk MC!

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2014 14:35 CET

SD dementerar mc-relaterad styrelsekupp!

SD går nu ut i GT/Expressen ut och dementarar uppgifterna om att en mc-klubb skulle varit på plats för att kuppa in en ny lokalstyrelse i Kungsbacka. “Misstaget” ska ha berott på att en person bar en HD-tröja. Så av 20-30 personer med västar blev det kvar en person med en HD-tröja.

Fler som tycker media gör ett gott jobb och kollar upp fakta före publicering??? Vilken part som egentligen ligger bakom ryktesspridningen kommer väl troligtvis aldrig att avslöjas men visst har vi våra misstankar med tanke på den polisförföljelse Tragisk MC tidgare utsatts för…

Länk till dementi:

Peter Schjerva, ordförande Payback Sverige

Payback Sverige är en riksorganisation för bikers rättigheter vad avser alla former av trakasserier, förföljelser och övergrepp gentemot enskilda bikers och bikerklubbar så kallad negativ särbehandling på grund av föreningstillhörighet.

Payback är också en samnordisk bikerorganisation med representation i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Organisationerna drivs under namnen Payback Sverige, Payback Norge, Payback Danmark och Payback Finland. Organisationerna är självständiga enheter som tillkommit i avsikt att skapa en större styrka och tyngd gentemot media och politiker samt för att kunna utväxla information och erfarenheter emellan länderna på ett enklare vis. De olika ländernas Paybackorganisationer kommer också att samordna och driva gemensamma rättsliga mål och aktioner.

De respektive ländernas organisation finns alla representerade på MyNewsdesk samt har Nättidningen Payback som gemensam portal och officiellt organ.

Nättidningen Payback är en webbtidning vars huvudsakliga mål är att verka för att öka förståelsen kring och informera om bikerkulturen, dess olika företeelser och drivkrafter. Nättidningens adress är: http://www.payback.name