Sverigedemokratisk Ungdom

SDU erhåller 100 000 kronor från SD Dalarna-Västmanland

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2013 09:23 CET

En enig distriktsstyrelse i SD Dalarna-Västmanland fattade under den gångna helgen beslut om att skänka 100 000 kronor till Sverigedemokratisk Ungdoms riksorganisation.  Aldrig tidigare har SDU mottagit ett så stort bidrag från ett distrikt eller en kommunförening i Sverigedemokraterna.

SDU gick under fredagen ut med ett brev till alla förtroendevalda i Sverigedemokraterna där man lovade att under valrörelsen satsa extra mycket på de delar av landet som bidrar med ekonomiskt stöd till ungdomsförbundet. I ljuset av detta kommer Dalarna-Västmanlands bidrag att resultera i kraftigt ökad närvaro från SDU i distriktets geografiska område under 2014.

– I SDU lyckas vi med små medel åstadkomma stora resultat. Under det gångna året har vi rört oss med ungefär 5-10% av det stöd som andra ungdomsförbund i vår storleksordning har. Jag vill å hela förbundets vägnar tacka SD Dalarna-Västmanland för denna tidiga julklapp, säger SDU:s förbundsordförande Gustav Kasselstrand.

För mer information,

Gustav Kasselstrand