Sverigedemokratisk Ungdom

SDU har valt ny förbundsordförande!

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2011 18:25 CEST

Efter en högtidlig marsch till kongresslokalen invigdes Sverigedemokratisk Ungdoms förbundskongress för 2011. Drygt 100 deltagare och internationella gäster från fyra olika europeiska länder har deltagit under kongressens första dag där både ny förbundsordförande och ny förbundsstyrelse valts. Ett bombhot inkom under dagen men det hindrade inte kongressen från att fortsätta som planerat. Jönköpingspolisen har under hela dagen gjort ett mycket gott arbete.

Nyligen valda till SDU:s förbundsstyrelse för 2011/2012 är följande:

Förbundsordförande - Gustav Kasselstrand, Göteborg

Vice förbundsordförande - William Hahne, Stockholm

Förbundssekreterare - Pavel Gamov, Uppsala

Ledamot - Charlott Qvick, Kristianstad

Ledamot - Stefan Lundkvist, Nordingrå

Ledamot - Aron Emilsson, Lerum

Suppleant - Cassandra Sundin, Sundsvall

Suppleant - Jonas Andersson, Linköping

Suppleant - Malte Holm, Stockholm

Det rådde total enighet när SDU valde ny förbundsordförande och Gustav Kasselstrand fick stående ovationer när beslutet klubbades igenom. Gustav Kasselstrand kommenterar kort:

- Det gångna verksamhetsåret är ett bevis för att hårt arbete verkligen lönar sig. SDU har aldrig varit större och bättre fungerande än vad det är idag. Vi har ordnat demonstrationer och torgmöten runt om i landet och vi har besökt hundratals skolor. Vi har bildat nya distrikt och lokalavdelningar på platser där verksamhet aldrig funnits tidigare. Men vi ska bli ännu större och bättre. Vi håller fast vid vår målsättning att bli största parti i skolvalet 2014!

För mer information:

William Hahne, pressekreterare SDU