Sverigedemokratisk Ungdom

SDU Linköping bildat!

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2011 14:54 CET

Under lördagseftermiddagen den 5 november hölls i Linköpings stadshus bildandemötet för SDU Linköping. Mötet gästades av representanter från SDU Östergötlands distriktsstyrelse samt Sverigedemokraterna Linköping, och under mötet valdes SDU Östergötlands distriktsordförande Jonas Andersson till mötesordförande att leda förhandlingarna. Stämningen under mötet var mycket god och optimistisk bland de SDU-medlemmar som dykt upp för att vara med och bilda den nya lokalavdelningen. I föreningen SDU  Linköping ingår medlemmar bosatta i kommunerna Linköping, Åtvidaberg och Kinda.

Den nyvalda styrelsen kommenterar bildandet av den nya föreningen på följande sätt:

-Vi vet att det finns ett starkt stöd och efterfrågan på SDU:s politik i vår del av Östergötland. Det stödet kommer vi nu ta till vara på, och vi kommer se till att den ungsvenska rösten hörs än starkare i Linköping, Åtvidaberg och Kinda i framtiden. Till en början kommer vår viktigaste prioritering vara att satsa på att bygga en stark organisation inför framtiden så att det finns en stabil grund att stå på inför det viktiga valet 2014.

För mer information och kontakt:
SDU Linköpings styrelse
linkoping@sdu.nu