Sverigedemokratisk Ungdom

SDU:s valberedning föreslår omval av Gustav Kasselstrand som förbundsordförande

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2012 22:01 CEST

Inför SDU:s förbundskongress som äger rum 31 augusti till 2 september har nu en enig valberedning presenterat sitt förslag till förbundsstyrelse för det kommande verksamhetsåret. Till förbundsordförande föreslås omval av Gustav Kasselstrand.

– Gustav har tagit förbundet till nya nivåer och verkligen levererat utefter den fastslagna verksamhetsplanen. Han har ett mycket starkt förtroende som ordförande, baserat på de nomineringar som kommit in från distrikt, lokalavdelningar och medlemmar. Till vice ordförande föreslås omval av William Hahne från Stockholm, verksam inom försvarsmakten. Som andre vice ordförande föreslås Jonas Andersson, som dessutom är ledamot i Linköpings kommunfullmäktige. Styrelsen utökas också totalt sett med några fler personer vilket är väldigt viktigt för att stå väl rustade inför kommande valrörelser, säger valberedningens ordförande Robert Jansson.

– Det är mycket hedrande att få valberedningens förtroende att fortsatt leda förbundet. SDU har växt kraftigt de senaste åren och det är min vilja att fortsätta denna goda utveckling. Inför valrörelsen ska förbundet stå starkt rustat, och det arbetet börjar nu. Målet är att Sverigedemokraterna ska bli största parti i skolvalet 2014. Det kommer att ställa stora krav på politisk och organisatorisk kompetens, säger Gustav Kasselstrand.

Valberedningens förslag till förbundsstyrelse för Sverigedemokratisk Ungdom (SDU) verksamhetsåret 2012/2013:

Gustav Kasselstrand, Stockholm

Vice förbundsordförande