Sverigedemokratisk Ungdom

SDU:s valberedning presenterar sitt förslag till ny förbundsstyrelse

Pressmeddelande   •   Aug 05, 2013 08:47 CEST

Inför SDU:s förbundskongress som äger rum 6-8 september i Linköping har nu en enig valberedning presenterat sitt förslag till förbundsstyrelse för det kommande verksamhetsåret. Till förbundsordförande föreslås omval av Gustav Kasselstrand.

Valberedningen motiverar:

– Förbundet har stärkts det senaste verksamhetsåret under Gustavs ledning, såväl medlemsmässigt som organisatoriskt. Gustav har med sitt klara och tydliga ledarskap lett förbundet i den riktning så som medlemmarna önskar. Till vice ordförande föreslår valberedningen omval av William Hahne från Stockholm. Som andre vice ordförande föreslås omval av Jonas Andersson från Linköping. Dessa tre har tillsammans bidragit till den positiva utvecklingen, där vi särskilt noterat en utveckling av de politiska områdena och framtagandet av ett nytt idéprogram som stärkt förbundets ideologiska grund ytterligare. Förbundet har även under året stärkt sin internationella närvaro och knutit viktiga kontakter med likasinnade från hela Europa.

Gustav Kasselstrand kommenterar:

– Jag tackar för förtroendet att bli föreslagen att leda SDU genom nästa års valrörelse. Efter år av arbete är vi nu redo att gå in i den största valrörelsen hittills i ungdomsförbundets historia. Förbundet har aldrig tidigare haft en så hög nivå när det gäller politik, organisation och företrädare. Som det starka ungdomsförbund vi är kommer vi att stå för en betydande del av Sverigedemokraternas valrörelse.

Valberedningens förslag till förbundsstyrelse för Sverigedemokratisk Ungdom (SDU), verksamhetsåret 2013/14:

Gustav Kasselstrand, Stockholm

Vice förbundsordförande