Vodafone Sverige AB

Se Allsvensk fotboll och Elitseriehockey i Vodafone live!

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2004 14:08 CEST

Vodafone stärker nu ytterligare sportinnehållet i Vodafone live! genom att köpa rättigheter av mobiloperatören 3 att visa rörliga bilder från Allsvenskan i fotboll och Elitserien i ishockey i mobilen.

Samtidigt köper 3 rättigheter av Vodafone att visa rörliga bilder från Premier League i mobilen.

– Att kunna följa sitt favoritlag var man än befinner sig är något som vi vet lockar våra kunder och vi är glada att nu kunna erbjuda ett ännu bredare utbud sportinnehåll i och med denna affär, säger Anders Jensen, chef för Vodafones innehållstjänster. Vi tror att samverkan kring mobila rättigheter till sportevenemang kommer att bli allt vanligare framöver och att det kommer att bli än viktigare att paketera sportinnehållet rätt och koppla tjänster till innehållet som ger kunderna ytterligare mervärden.

Med detta avtal har Vodafone en omfattande portfölj sporträttigheter som bland annat inkluderar Allsvenskan, Damallsvenskan och Superettan (fotboll) under 2005, Elitserien (ishockey) säsongen 2004/05 och Premier League 2004/05, 2005/06, 2006/07.

För mer information kontakta:
Anders Jensen, chef för innehållstjänster, Vodafone Sverige
Telefon: 0708-33 13 17 e-post: anders.jensen@vodafone.com