DreamHack AB

Se StarCraft II på bioduken i din hemstad

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2012 10:45 CEST

Ta chansen att se några av världens bästa StarCraft II-spelare göra upp på bioduken i din hemstad. Idag släpps biljetterna till 12 biografer där du kan se DreamHack EIZO Open i Valencia Söndagen den 23:e september.

I juni presenterade DreamHack och Folkets Hus & Parker sitt samarbete som innebär att StarCraft II-turneringen DreamHack EIZO Open i Valencia kommer att livesändas på
10 biografer runtom i Sverige.

Idag släpps biljetterna till showen den 23:e september. Det är olika prissättning och tillvägagångssätt för att köpa biljetter beroende på stad och biograf. Nedan hittar du en komplett lista av alla biografer och vi kan stolt också berätta att ytterligare två biografer, Boxholm och Borgholm, har tillkommit.

Boden
Plats: Bodens Folkets Hus, Saga

Borgholm
Plats: Borgholm Folkets Hus
BIljetter: Länk

Boxholm
Plats: Boxholm Folkets Hus Bio

Göteborg
Plats: Bio Roy

Helsingborg
Plats: Röd Kvarn

Kumla
Plats: Kumla Folkets Hus (Folkan)

Malmö
Plats: Spegeln

Osby
Plats: Osby Medborgarhus (Bio Borgen)

Oskarshamn
Plats: Saga

Plats: Bio Rio

Söråker
Plats: Söråkers Folkets Hus

Tumba
Plats: Tumbascenen
Biljetter: Länk

Vill du veta mer om turneringen?
Spana in våran officiella hemsida för DreamHack EIZO Open och den senaste nyheten där vi presenterade de hittills klara spelarna.

Om festivalen DreamHack
DreamHack är världens största datorfestival och ett av Sveriges största ungdomsevenemang. Huvudfestivalerna, Summer och Winter, arrangeras på jättemässan Elmia i Jönköping och lockar 35 000 besökare varje år. Festivalerna pågår 24 timmar om dygnet i fyra dagar och består av världens största LAN-nätverk av datorer, 50 utställande företag, föreläsningar, livemusik, film och spel på fyra underhållningsscener. Dreamhack arrangerar även tävlingar i e-sport, programmering, musik och grafik, där vinnarna premieras med prispengar och besökarnas jubel på de olika scenerna. Mer information:www.dreamhack.se

För mer information om DreamHack:
Fredrik Nyström
fredrik.nystrom@dreamhack.se