SeaNet

SeaNets rekryterar Pontus Berg

Pressmeddelande   •   Aug 02, 2007 13:15 CEST

Ledningen för det svenska telekomföretaget SeaNet, listat på First North, har i syfte att stärka organisationen rekryterat Pontus Berg.

Pontus Berg har rekryterats till tjänsten som affärsutvecklare. I Pontus Bergs uppdrag tillkommer förutom affärsutveckling även upprättande av roamingavtal samt allmän juridik. Berg har en Jur. Kand. från Lunds Universitet och kommer senast från operatören 3, Hi3G Access AB.

– Pontus tillträde innebär en kraftig resursförstärkning och kommer att accelerera processen med affärskritiska roamingavtal utöver de vi har etablerat. Vi får i ett slag in en resident jurist med specifik erfarenhet av internationell affärsutveckling och regulativa frågor inom telekom samtidigt som vi får in ett nätverk av aktiva relationer med i stort sett alla GSM operatörer av intresse, säger Mikael Reichel, VD för SeaNet.

För ytterligare information:
Mikael Reichel, VD, SeaNet, tel. 08-54131500, alt. mobil. 0708-541792

Besök även www.seanet.se där även bild på Pontus Berg finns att ladda ned.

SeaNet är en global telekomoperatör till havs. SeaNet installerar och driftsätter mobiltelefoni samt bredband ombord på färje-, kryssnings-och handelsfartyg. Parallellt utvecklar SeaNet en ny generation av stabiliserande VSAT-antenner med hög teknikhöjd. SeaNet Maritime Communications AB (publ) är listat på First North med Stockholm Corporate Finance som Certified Adviser.