Search Integration Sweden AB

Search Integration anordnar utbildning i att skriva för webben

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2010 16:05 CEST

Hur skriver man text för både sökmotorer och människor? Search Integration anordnar en endagsutbildning som ger verktyg i hur man skriver för att nå framgång i sökresultaten. Utbildningen riktar sig till alla som skriver texter för webben: pressmeddelanden, texter på webbplatsen, nyhetsbrev, blogg etc.

–Utbildningen Skriva för webben går igenom hur man arbetar med att identifiera relevanta sökord och hur dessa sökord med fördel skall placeras, säger Christofer Brugge, CRM på Search Integration. –Vi lägger stor vikt vid hur man bör tänka när man skriver texter som ska ranka bra i sökmotorer men först och främst ska läsas av människor.

Search Integration är ett konsultföretag inom digital marknadsföring med fokus på sökmotorer. Målsättningen är att skapa förståelse för sökmotorer som marknadsföringskanal hos sina kunder för att kunden ska kunna arbeta självständigt med att förbättra sin webbnärvaro. Utbildning i sökmarknadsföring och webbanalys är därmed ett naturligt inslag i Search Integrations erbjudande.

–Med denna utbildning vänder vi oss till de som har begränsade eller måttliga kunskaper kring hur sökmotorer läser innehåll på webben, säger Christofer Brugge. Utbildningen vänder sig främst till personer med ansvar för innehåll och skrivna texter som vill få förståelse för hur det de skriver kan påverka och förbättra deras sökresultat

Utbildningen Skriva för webben är en del i en serie utbildningar som Search integration nu lanserar. Läs mer om övriga utbildningar:
Grundkurs i sökmotoroptimering
Sociala medier och sök
Utbildning Google Analytics
En sökmotorvänlig webbplats

Läs mer och anmäl dig här: Skriva för webben. För mer information och frågor kontakta:
Christofer Brugge, CRM - Search Integration
Telefon: 070-749 84 88 E-post: christofer(@)search-integration.com