Search Integration Sweden AB

Search Integration anordnar utbildning i hur man skapar en sökmotorvänlig webbplats

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2010 18:35 CEST

Att skapa en sökmotorvänlig webbplats kräver engagemang och ingående kunskap i hur sökmotorer fungerar. Hessam Lavi, expert på sökmotorer och f.d. Google-anställd, ger i denna heldagsutbildning kunskap och verktyg för att deltagarna ska förstå sökmotorer och hur de rankar webbplatser för att därmed kunna uppnå optimala resultat.

–Sökmotorer liknas ofta vid svarta boxar och det finns därför många spekulationer och teorier om hur man bäst uppnår höga placeringar med sina webbplatser
, säger Christofer Brugge, CRM på Search Integration. –Denna utbildning i hur man skapar en sökmotorvänlig webbplats guidar dig genom den enorma mängd information som finns där ute för att deltagarna ska kunna fokusera på det som ger maximal utdelning i sökmotorerna.

Utbildningens mål är att deltagarna ska känna till hur sökmotorer är uppbyggda, hur de läser och behandlar webbsidor samt viktiga faktorer för optimal ranking i sökmotorer.

Search Integration är ett konsultföretag inom digital marknadsföring med fokus på sökmotorer. Målsättningen är att skapa förståelse för webbanalys och sökmotorer som marknadsföringskanal hos sina kunder för att kunden ska kunna arbeta självständigt med att förbättra sin webbnärvaro. Utbildning i sökmarknadsföring och webbanalys är därmed ett naturligt inslag i Search Integrations erbjudande.

, säger Christofer Brugge. Det finns många tekniska fällor att fastna i när man bygger ny webbplats, eller utvecklar en befintlig och det är dessa som utbildningen fokuserar på att visa hur man undviker.

Utbildningen en sökmotorvänlig webbplats är en del i en serie utbildningar som Search integration nu lanserar. Läs mer om övriga utbildningar:

Grundkurs i sökmotoroptimering.
Skriva för webben
Sociala medier och sök
Utbildning Google Analytics

Läs mer och anmäl dig här: Utbildning en sökmotorvänlig webbplats. För mer information och frågor kontakta:
Christofer Brugge, CRM - Search Integration
Telefon: 070-749 84 88 E-post: christofer(@)search-integration.com