Search Integration Sweden AB

Search Integration anordnar utbildning i sociala medier och sök

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2010 17:31 CEST

Sociala medier och sök kompletterar varandra. Detta har Search Integration tagit fasta på och skapat en heldagsutbildning på temat: Hur kan sociala medier påverkas av sökresultaten och hur kan man använda dessa kanaler för att synas och ranka högt?

–Webben har alltid varit social och eftersom sökmotorer är den i särklass största trafikdrivaren på Internet så handlar det om att lära sig hur man nyttjar sociala medier för att synas i sökresultaten, säger Christofer Brugge, CRM på Search Integration. –Med de moderna verktyg som finns idag för att publicera innehåll på nätet har dessa frågor blivit allt mer centrala för att nå framgång i digitala kanaler. Sociala medier har snabbt blivit en kanal med stor påverkan på sökmotorernas träfflistor, detta har vi tagit fasta på när vi nu lanserar vår utbildning sociala medier och sök.

Search Integration är ett konsultföretag inom digital marknadsföring med fokus på sökmotorer. Målsättningen är att skapa förståelse för sociala medier och sökmotorer som marknadsföringskanal hos sina kunder för att kunden ska kunna arbeta självständigt med att förbättra sin webbnärvaro. Utbildning i sökmarknadsföring och webbanalys är därmed ett naturligt inslag i Search Integrations erbjudande.

–Just denna utbildning vänder sig till de som har viss erfarenhet av sociala medier, kanske bloggar de privat eller så har de ansvar för sociala kanaler på sin arbetsplats
, säger Christofer Brugge. De har förståelse för nyttan med sociala medier men vill få förståelse och kunskap att använda dem för att påverka sina sökresultat. Utbildningen går även in på hur synlighet i sökmotorer kan bidra till att få genomslag för aktiviteter i sociala medier.

Utbildningen Sociala medier och sök är en del i en serie utbildningar som Search integration nu lanserar. Läs mer om övriga utbildningar:

Grundkurs i sökmotoroptimering.
Skriva för webben
Utbildning Google Analytics
En sökmotorvänlig webbplats

Läs mer och anmäl dig här: Utbildning sociala medier och sök. För mer information och frågor kontakta:
Christofer Brugge, CRM - Search Integration
Telefon: 070-749 84 88 E-post: christofer(@)search-integration.com