Search Integration Sweden AB

Search Integration anordnar utbildning i Sökmotoroptimering

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2010 14:54 CEST

En grundkurs i sökmotoroptimering som lär dig vad SEO handlar om, vilka områden som berörs och hur man kan påverka sökresultaten. Utbildningen riktar sig till dig som tycker att sökmotoroptimering verkar intressant men saknar kunskap om hur du kan arbeta aktivt med det och hur du kan se värdet av nedlagt arbete.

Grundkurs i sökmotoroptimering är en heldagsutbildning som vi anordnar i Stockholm,
säger Christofer Brugge, CRM på Search Integration. –Under dagen går vi metodiskt och grundligt igenom olika SEO-begrepp, sökmotorers funktioner och vad som påverkar ranking. Utbildningen har som syfte att ge kunskaper som kursdeltagarna kan applicera i sin yrkesroll för att kunna arbeta med sökmotoroptimering till vardags.

Search Integration
är ett konsultföretag inom digital marknadsföring med fokus på sökmotorer. Målsättningen är att skapa förståelse för sökmotorer och sökmotoroptimering som marknadsföringskanal hos sina kunder för att kunden ska kunna arbeta självständigt med att förbättra sin webbnärvaro. Utbildning i sökmarknadsföring och webbanalys är därmed ett naturligt inslag i Search Integrations erbjudande.

–Målgruppen är både du som själv arbetar med innehåll och uppdateringar på webbplatser, liksom du som kravställer eller köper in tjänster inom sökmarknadsföring
, säger Christofer Brugge. Utbildningen kommer lära dig grunderna kring hur sökmotorer och SEO fungerar samt vilka skillnader det är mellan organiskt sök och sponsrade länkar.

Utbildningen Grundkurs i sökmotoroptimering är en del i en serie utbildningar som Search integration nu lanserar. Läs mer om övriga utbildningar:
Skriva för webben
Sociala medier och sök
Utbildning Google Analytics
En sökmotorvänlig webbplats

Läs mer och anmäl dig här: Grundkurs i sökmotoroptimering. För mer information och frågor kontakta:
Christofer Brugge, CRM - Search Integration
Telefon: 070-749 84 88 E-post: christofer(@)search-integration.com