SEAT

SEAT fortsätter positiv försäljningstrend

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2006 11:45 CEST

Första kvartalet under 2006 har börjat positivt för SEAT som forsätter den postiva försäljingstrenden som avslutade 2005. Totalt har 352 bilar levererats under Q1 2006 vilket är en 63 % ökning i jämförelse med samma preiod förra året.

SEATs avsevärda försäljningsökning kan härledas till en lyckad Leon lansering från slutet av januari. Under Q1 har 171 st nya Leon sålts till kund och av dem 1/3 med den starkaste motorn 2,0 TFSI 185 hk Rickard Rydell edition. Rickard Rydell edition är den sportigaste versionen av nya SEAT Leon som har blivit ännu sportigare med extra orginaltillbehör från fabrik.

– Det är med glädje jag konstaterar att det varma mottagande som nya SEAT Leon har fått här i Sverige samt ett bra och fokuserat arbete av våra återförsäljare över hela landet, återspeglas i försäljningsstatistiken, säger Vratislav Strasil, VD, SEAT Nordic AB.

SEAT ser positivt på framtiden med lanseringar av nya SEAT Ibiza, Ibiza Cupra, Altea FR samt FR versioner av nya SEAT Leon.

För ytterligare information kontakta Henrik Svensson pressansvarig SEAT Nordic AB 08-553 865 17, 070-618 65 17, henrik.svensson@seat.se

SEAT är ett bilmärke med spanskt ursprung som ingår i Volkswagen-gruppen. SEAT ingår även i Audi Brand Group tillsammans med Audi och Lamborghini. SEAT utvecklar och producerar modeller, som särskiljer sig genom uttrycksfull design och sin sportiga originella karaktär, samma värden som ligger till grund för varumärket "SEAT auto-emoción".