SEB

SEB bevakar presidentvalet i USA den 2 november 2004

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2004 13:13 CEST

Valresultatet från världens största ekonomi påverkar omvärlden, både politiskt och ekonomiskt. Finansmarknaderna kommer att reagera i takt med att rösterna räknas och slutresultatet närmar sig. SEB bedriver valuta- och räntehandel från Singapore och täcker därmed den tidiga Asienhandelns tolkningar av valet och reaktioner på räntan och US-dollarn.

Från kl 03.00 på onsdag morgon finns det möjlighet att få direktkommentarer från handeln i Asien via:

Magnus Prim, Chefstrateg, Trading Strategy, Singapore
+65 635 70883

Även SEB i Stockholm förstärker bevakningen och kommenteringen i samband med presidentvalet. Följande personer inom SEB kommer att finnas tillgängliga för att analysera, kommentera och besvara frågor under morgonen:

Klas Eklund, Chefekonom
070-763 80 88
Håkan Frisén, Prognoschef Ekonomisk analys
070-763 80 67
Robert Bergqvist, Chefanalytiker, Trading Strategy (tillgänglig från kl 03.00)
08-506 230 16 alt. 070-445 14 04

Det finns även möjlighet för våra ekonomer att ge direktkommentarer via vår tv-länk.

Med vänlig hälsning,

Viveka Hirdman-Ryrberg
Presschef
08-763 85 77

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för företag, institutioner och privatpersoner. SEB har 670 bankkontor i Sverige, Tyskland, Baltikum och Polen. SEB har drygt 5 miljoner kunder, varav 1,8 miljoner internetkunder. Den 30 juni 2004 uppgick koncernens balansomslutning till 1 404 miljarder kronor och förvaltat kapital till 858 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka 20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.