SEB

SEB har tecknat ramavtal med Riksgäldskontoret för bank- och betalningstjänster

Pressmeddelande   •  Jul 04, 2003 15:20 CEST

Riksgäldskontoret tecknade på torsdagen ett ramavtal om betalningstjänster med SEB. Avtalet berör 270 myndigheter och gäller statliga betalningar som bland annat skatter, barnbidrag och pensioner på cirka 4 200 miljarder kronor per år.

Avtalet gäller från den 1 januari 2004 och löper till den 31 mars 2006 med option för Riksgäldskontoret att förlänga avtalet med ett eller två år.
- Det är mycket roligt att Riksgäldskontoret har gett oss förnyat förtroende att vara leverantör till myndigheterna av bank- och betalningstjänster säger Claes-Johan Thureson, SEB Merchant Banking.

Om SEB
SEB är en nordeuropeisk finansiell bankgrupp med tyngdpunkten på större företag, institutioner och privatpersoner. SEB har 672 bankkontor i Sverige, Tyskland och Baltikum och totalt 4 miljoner kunder, varav 1,3 miljoner internetkunder. Den 31 december 2002 uppgick koncernens balansomslutning till 1 241 miljarder kronor och förvaltat kapital till 742 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka 19 000 anställda. Läs mer om SEB på www.seb.net.

För ytterligare information kontakta:
Claes-Johan Thureson, SEB Merchant Banking, telefon 08-7637097
Pontus Westermark, SEB Merchant Banking, telefon 08-7636709