Orion Pharma Self Care

sebamed-kampanj med "Tampons for free"

Pressmeddelande   •   Mar 05, 2012 16:56 CET

I anslutning till kampanjen lanseras sebamed Sverige på Facebook, som kommer att bli en viktig kommunikationskanal för sebamed.

Orion Pharma som marknadsför hudvårdsserien sebamed har redan tidigare haft samarbete med företaget ”Tampons for free” och nu i mars exponeras sebamed på de gratis tampongoxar som distribueras till  ”Tampons for free” prenumeranter.

– Sebamed är en hudvårdsserie för hela familjen och den här kampanjen riktar sig till kvinnor, varför samarbetet med ”Tampons for free” kändes självklart. Vi kommer också att ha gemensamma aktiviteter med ”Tampons for free” den 8 mars för att fira den internationella kvinnodagen, säger Carina Munther, skandinavisk produktchef för sebamed på Orion Pharma.

De som kännetecknar sebamed är att produkterna har pH 5,5. Den s.k. Classic-serien innehåller produkter för hela familjen. sebamed Baby är en egen serie för de minsta och Clear Face-serien är speciellt för akne och oren hud. Alla produkter är parabenfria och innehåller milda ingredienser som är snälla mot känslig hud. pH 5,5 hjälper huden att bygga upp och stabilisera sin naturliga skyddsbarriär.

Förutom att kommunicera budskapet ”Håller huden frisk” på tampongboxarna lanseras sebamed Sverige nu på Facebook.

– Facebook kommer att bli en viktig kommunikationskanal för oss, bekräftar Carina Munther.  Där hittar man bl.a. våra kampanjer och vi kommer också att ha flera tävlingar med fina vinster.  Nu i mitten av mars startar en tävling där man kan vinna spännande upplevelser då vi har 3 st presentkort från Live-it,  värda 1200:- st, i vinstpotten. Facebook är en ny kanal för oss och det kommer att bli både roligt och spännande att möta våra kunder där.

sebamed håller huden frisk.

sebamed hudvårdsserie började utvecklas för över 50 år sedan i Tyskland. Upphovsmannen Dr. Heinz Mauer insåg under sina många år på hudkliniker att huden kräver speciella förutsättningar för att hålla sig frisk. I många år forskade Dr. Mauer för att finna tvättprodukter som var anpassade för hudens naturligt friska pH-miljö – pH 5,5. Detta lyckades han med och startade företaget Sebapharma för att kunna vidareutveckla hudvårdsprodukter för konsumenter och sjukvård. sebamed produkter säljs i åttiotal länder över hela världen.  I Sverige sälja sebamed på apotek. Sortimentet kan variera hos de olika apotekskedjorna.

Presskontakt: Carina Munther, Product Manager Self Care, Scandinavia
Orion Pharma. Tel: 070-608 74 40 / 08-623 64 84, e-post: carina.munther@orionpharma.com

Pressbilder kan laddas ner här: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/orion-pharma-otc/image/list

Orion Pharma - Building Well-Being

Orion Pharma AB – ett dotterbolag till finska Orion Oyj. Orion är ett innovativt europeiskt, forskningsbaserat företag som utvecklar läkemedel och diagnostiska tester för globala marknader. Prioriterade terapiområden är kardiologi/intensivvård, CNS, onkologi/urologi, HRT samt Astma/KOL. Stora satsningar görs nu även inom egenvård.

Orion är ett innovativt europeiskt, forskningsbaserat företag som utvecklar och tillverkar läkemedel och diagnostiska tester för globala marknader. Huvudkontoret är i Espoo, Finland och koncernen sysselsätter cirka 3100 personer, varav cirka 500 utanför hemlandet Finland. I Skandinavien har Orion verksamhet med försäljning och marknadsföring av human- och veterinärläkemedel samt diagnostiska tester.

Orion Pharma är koncernens största division. Prioriterade terapiområden inom Orion Pharma AB är kardiologi/intensivvård, CNS (Central Nervous System), onkologi/urologi, HRT (Hormone Replacement Therapy) samt Astma/KOL (Chronic Obstructive Pulmonary Disease). Stora satsningar görs även inom egenvård.