AEG Live

SEBASTIAN KARLSSON - NYTT ALBUM OCH TURNÉ I HÖST!

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2008 09:40 CEST

Sebastian Karlsson är tillbaka. Arbetet påbörjades redan sommaren 2007 och i maj i år gick Sebastian in i studion tillsammans med producenten Ronald Bood (Mando Diao, The Plan, Sugarplum Fairy bl a).
Låtarna är resultatet av ett fortsatt nära samarbete med Peter Kvint där Sebastian står för texten och Peter musiken. Skillnaden denna gång är att Sebastian även skrivit musiken till vissa av låtarna.
Albumet är inspelat i Studios 301 (tidigare Soundtrade) i Råsunda/Solna och i Bow Music Studios i Hjorthagen.

- Inför den här skivinspelningen tog jag en lång period ledigt. Mina tidigare två skivor spelades in under hård tidspress och jag kände nu att jag ville dra ner på tempot, hitta tillbaka till glädje och lugn. Och hittade tillbaka gjorde jag genom att inleda några nya samarbeten, bl.a. med Ronald Bood, producenten för min skiva. Han har tillfört ett nytt synsätt, en ny ljudbild och en energi som verkligen har smittat av sig!, berättar Sebastian.

Nya singeln "My getaway" släpps digitalt den 22 september och albumet "The most beautiful lie" den 5 november.
-. Jag skriver texter nu som på många sätt blottar mig mer och My Getaway är nog det mest nakna jag skrivit. Singeln är en introduktion till en förhoppningsvis mer personlig skiva än de föregående, avslutar Sebastian Karlsson.

Skivan är inspelad med Sebastians existerande turnéband och den 13 november inleds en höstturné i Uppsala och avslutas i Lund den 29 november.

Speldatum:
Torsdag 13 November UPPSALA, KATALIN
Fredag 14 November ESKILSTUNA, RAW
Lördag 15 November VÄSTERÅS, SIGURDSG. 25
Måndag 17 November STOCKHOLM, DEBASER SLUSSEN
Torsdag 20 November HULTSFRED, METROPOL
Fredag 21 November VÄXJÖ, PALADIUM
Lördag 22 November KARLSTAD, ARENA (Lilla)
Onsdag 26 November GÖTEBORG, STICKY FINGERS
Torsdag 27 November LINKÖPING, PLATENS BAR
Lördag 29 November LUND, MEJERIET

Hemsida:
www.sebastiankarlsson.se

Biljetterna släpps måndag 15 september.

Aktuell pressbild finns att hämta på www.aeglive.se/press.

Promotor:
AEG Live
www.aeglive.se
info@aeglive.se

Kontakt AEG Live:
Burt McRoy, bmcroy@aeglive.se, 08-54 54 56 77

Skivbolag:
Roxy Recordings, www.roxyrecordings.se

Pressförfrågningar:
Sandra Nordin, mail@sandranordin.se, 0706-973959.