Security Solution Scandinavia AB

Security Solution satsar på certifierade konsulter inom dataskydd

Pressmeddelande   •   Jul 06, 2018 11:54 CEST

Marcus Broman är den första konsulten hos Security Solution som tar Certified Information Privacy Professional/Europe (CIPP/E). Fler av våra konsulter kommer att certifieringas inom dataskydd i höst. Vi ser ett behov bland våra kunder inom dataskydd att anlita kvalificerade konsulter. Certifieringar innebär en verifierbart hög kvalitet. Satsningen innebär även certifieringar för dataskydd om teknik och organisation.

CIPP/E utfärdas av International Association of Privacy Professionals (IAPP), som är världens främsta organisation för internationellt erkända integritets- och dataskyddscertifieringar. Organisationen grundades år 2000 och är en oberoende icke vinstdrivande organisation som definierar, stödjer och förbättrar professionella inom dataskydd globalt.

Mer information om IAPP finns på www.iapp.org.

Security Solution AB är ett Göteborgsbaserat företag som har mångårig erfarenhet inom säkerhetsbranschen. Vi ger våra samarbetspartners en helhetslösning inom förebyggande administrativ säkerhet genom att erbjuda både IT-stöd och produktnära tjänster.