City Self-Storage AB

Self-Storage – en kostnadseffektiv lösning för företag

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2013 08:19 CEST

Self-Storage – en kostnadseffektiv lösning för företag

Till skillnad från containerlösningar, stora logistikcenter och lagerlokaler så har self-storage blivit en enkel förvaringslösning för företag med behov av flexibla och kostnadseffektiva alternativ utan långa hyresavtal.

Nuvarande leverantörer inom self-storage tillhandahåller inte bara vanliga förråd; under de senaste årtiondet har self-storage utvecklat professionella företagslösningar. Från stora multinationella företag till småföretagare, alla kan hitta den bästa förvaringslösningen tack vare den flexibla inställningen ”vi anpassar oss efter dina behov”. Self-storage kan erbjuda sina företagskunder fullt integrerade logistiklösningar och professionella konsulttjänster.

Det finns många fördelar som du som företagare får när du hyr ett förråd via oss:

·  Minskade logistikkostnader – kortlöpande avtal och olika förrådsstorlekar ger en unik flexibilitet att kontrollera och optimera kostnaderna

·  Bättre användning av kontorslokaler och resurser

·  Bättre service till anställda, kunder och partners

Mer tidseffektivt

Nu för tiden erbjuder leverantörerna inom self-storage sina kunder ett stort utbud av tilläggstjänster som kan användas separat vid behov. Till exempel in- och utleverans av gods, företagsrum*, internetuppkoppling*, förrådsbyten och självklart finns ett stort utbud av olika pack- och flyttmaterial.

Många företag ser värdet i att frigöra kontorsyta och istället hyra ett externt lagerutrymme som inte används dagligen. De har förstått att kontorshyrorna är alltför höga för att användas till arkivering, fakturor, kopior och andra saker som inte används. Istället använder de kontorsutrymmet mer kostnadseffektivt som arbetsyta istället för dyr förvaring. Små och medelstora företag sköter mer eller mindre sina företag från bilen eller via mobiltelefonen. Genom att använda self-storage kan de undkomma dyra kontorshyror, långa hyresavtal och risken att överskatta sina storleksbehov.

Om City Self-Storage

City Self-Storage är en av de ledande bolagen inom self-storage i Europa. Du kan använda City Self-Storage oavsett om det är för dig privat eller för företaget. Vår expertis grundar sig på 20 år inom branschen och vi finns idag på 38 olika platser i Norge, Danmark, Sverige, Tjeckien, Spanien och Polen.

*Gäller specifika anläggningar

City Self-Storage är en av de ledande operatörerna inom self-storage i Europa (magasinering, förråd och förvaring). Vi är ett privat företag som äger, utvecklar och driver högkvalitativa anläggningar i Sverige, Norge, Danmark, Tjeckien, Spanien och Polen. I Sverige har City Self-Storage i nuläget åtta anläggningar i Stockholm med omnejd.