SelfieJobs

SelfieJobs lanserar bristyrken.se för att öka rörligheten på arbetsmarknaden

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2018 11:37 CET

SelfieJobs lanserar idag en webbplats med information kring bristyrken som kan få avsevärd effekt för Sveriges företag och jobbsökare. Bakgrunden är näringsllivets och samhällets stora brist på en mängd yrkesgrupper där SelfieJobs snabba matchningsmekanism tros kunna göra det enklare för företag och arbetsgivare att mötas.

De branscher som får en egen specialsite inkluderar:

-Vårdpersonal

-Säkerhet

-Kundtjänstpersonal

-Säljare

-Jobb för svenskar utomlands

-Lärare och vikarier

Martin Tall vd på SelfieJobs. " Med dagens lansering ger vi företag och jobbsökare ett kostnadsfritt alternativ när bristen är stor. På SelfieJobs hittar man 10 000 tals jobbsökare och flera stora arbetsgivare som har brist på personal . Jobbsökare och företag gör korta pitchar istället för en fullständig ansökan vilket snabbar på kontakten.

Mediakontakt Martin Tall vd selfiejobs.com via mail info@selfiejobs.net

Om SelfieJobs Nya SelfieJobs lanserades i september 2017 med visionen att bli Sveriges Nya Arbetsförmedling och matcha jobbsökare och företaget snabbare, enklare och mer prisvärt än nuvarande lösningar. Bolaget tillhandahåller en interaktiv arbetsförmedling online med kostnadsfria och betalda platsannonser. Företaget grundades hösten 2014 och har till dags dato investerat ca 9 msek i marknadsplatsen. www.selfiejobs.com