SelfieJobs

SelfieJobs tar bort kritiserad funktion för löneanspråk

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2017 10:40 CET

Bakgrunden till förändringen är missförstånd kring SelfieJobs roll som oberoende, icke politisk marknadsplats. SelfieJobs tjänar inga pengar på att högre eller lägre löner anges, dock förekommer denna åsikt felaktigt för att vinna politiska poänger.

SelfieJobs vill inte skapa en låglönemarknad, vi vill verka för en transparent öppen, demokratisk marknadsplats för arbetssökande och arbetsgivare. Den i vårt tycke felaktiga kritiken har lett till missbruk av bland annat betygsättningen på företags jobb-appar. SelfieJobs har anmält till Google Play att företagets app har rankats ned av falska användare, men Google har trots påminnelser varit oförmögna att ta bort spam-markerade betyg.

SelfieJobs befinner sig i period av god tillväxt. Våra besökssiffror går upp både bland arbetsgivare och arbetssökande. Företags kostnadsfria platsannons har tagits emot mycket väl. SelfieJobs fortsätter sitt arbete med att matcha jobb och jobbsökare på ett så transparent och effektivt sätt som möjligt. Varje dag sker 100 000 annonsvisningar på SelfieJobs

Företaget kommer söka finansiering för att etablera ett verkligt alternativ till Arbetsförmedlingen.

Mediakontakt Martin Tall vd selfiejobs.com via mail info@selfiejobs.net

Genomförande; Information om löneanspråk har vid denna tidpunkt tagits bort från ca 95 % av annonserna och 90% av CV och återstående tas bort under de kommande veckorna. SelfieJobs har samtidigt inlett en förändring av bildstorlek på CV och platsannonser vilket bedömts som otidsenligt stora av företaget.

Om SelfieJobsNya SelfieJobs lanserades i september 2017 med visionen att bli Sveriges Nya Arbetsförmedling och matcha jobbsökare och företaget snabbare, enklare och mer prisvärt än nuvarande lösningar. Bolaget tillhandahåller en interaktiv arbetsförmedling online med kostnadsfria och betalda platsannonser. Företaget grundades hösten 2014 och har till dags dato investerat ca 8 msek i marknadsplatsen. www.selfiejobs.com