Vulkanmedia

Selmapriset 2018! Vem har skrivit 2017 års bästa egenutgivna bok?

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2018 09:13 CET

Selmapriset instiftades 2014 som Sveriges första stora pris för egenutgivna böcker och det blev genast omtalat. Målet var att belöna bästa egenutgivna bok och samtidigt öka intresset för egenutgivna böcker bland allmänheten och media – priset delas ut av Vulkan som är Nordens största aktör inom egenutgivning.

Selmapriset 2018 är ett samarbete mellan Vulkan, Word Audio Publishing och Nextory

Det är med stor glädje som Vulkan i samarbete med Word Audio Publishing och Nextory presenterar Selmapriset 2018. Kriterierna för att få tävla i Selmapriset är enkla – alla egenutgivna böcker, oavsett förlag – eller utan förlag – som getts ut under 2017 är välkomna att delta i tävlingen.

Tidigare vinnare av Selmapriset:

Conny Palmqvist, De flyende skyldiga
Jonas Aspegren, Hemläxan
Kristina Emanuelsson, Viskskrik

Detta år består juryn av följande personer:

Ordförande:

Linda Skugge, författare och skribent

Jurymedlemmar:

Katarina Vastamäki, Vulkan

Jessica Rudin, Word Audio Publishing

Camilla Silfvenius, Nextory

Leffe Grimwalker, Skrivsidan

Allt du behöver göra för att delta är att skicka in ditt manus till Vulkan, endast i digital form, på selmapriset@vulkan.se. Skriv ”Anmälan: Selmapriset 2018” i rubriken. För att du ska kunna delta måste vi ha fått ditt manus senast kl 23:59 den 28 februari 2018. Boken måste ha varit utgiven under 2017.

Vulkan är Nordens största bokutgivare, med snart 30.000 titlar. Vulkan växer kraftigt och finns nu under varumärket Bookea i flera länder utomlands.

För mer information, var vänlig kontakta:

Jimmy Sjökvist
jimmy.sjokvist@vulkan.se

Alla bär på en berättelse - har du gett ut din?