Pelican Self Storage

SelStor öppnar toppmodern förrådsanläggning i Täby

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2011 11:43 CET

SelStor är en stark aktör på marknaden med gedigen erfarenhet i branschen. Den första anläggningen öppnades 2008 i Åkersberga strax utanför Stockholm. Därefter har även anläggningar i Bromma (2009), Örebro (2009) och Västerås (2010) startats upp. Nu öppnar SelStor sin modernaste anläggning mitt i Täby på Stockholmsvägen 104.

2010 lyckades SelStor förvärva Hallbergs-fastigheten från 30-talet för att bygga en toppmodern förrådsanläggning. Bygget har pågått under 8 månader och rymmer idag 300 förrådsutrymmen på en yta av 2 700 m². Ytterligare en tillbyggnad om 5 200 m² och drygt 500 förråd kommer färdigställas under 2011.

– Vi ser en stark tillväxtpotential i Täby, speciellt med tanke på kommunens expansiva förmåga. Vi erbjuder extra utrymme från 1-30 m² till både privatpersoner och företag, säger Michael Fogelberg, VD för SelStor.

SelStor bygger och driver selfstorageanläggningar med säkra förråd från 1-30 m² för privatpersoner och företag. Förråden kan hyras från en vecka och så länge kunden önskar. Kunden har egen nyckel och tillgång till sitt förråd 7 dagar i veckan, året runt. I SelStors butiker finns även allt flyttmaterial man kan tänkas behöva.

Företaget grundades år 2007 och öppnade sin första anläggning i Åkersberga hösten 2008 och under 2009 öppnade de i Bromma samt i Örebro. 2010 öppnade de i Västerås och nu i Täby. SelStor befinner sig i en expansiv fas och planerar att öppna tre till fyra nya anläggningar årligen. När företaget skapat en stark närvaro i Sverige siktar SelStor på att ta steget ut på den europeiska marknaden.

Läs mer på: www.selstor.se