Nicklas Larenholtz

Sem-Larenholtz, ny plattform för SMMF

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2009 21:36 CET

De företag som vill synas i det nya "informationssamhället" där Internet och digital kommunikaiton spelar huvudrollen. Det ställer andra krav på kunskap i ett komplext område som Internetmarknadsföring.

Faktum är att 85 % inleder köpprocessen via en sökmotor, 15 % går tex direkt till url:adressen men bara 7 % av alla företag  syns på mer än sitt "NAMN". Det ger en indikation till hur mycket det finns att göra inom just sökmotormarknadsföring, och framför allt hur viktigt synlighet är i sökmotorer.

SMMF (Sökmotormarknadsföring)

Sökmotormarknadsföring Search engine marketing (SEM) handlar om synbarheten i en sökmotor som svarar mot frågan som blir ställd till sökmotorn. Generellt sätt finns det två sätt att öka synbarheten, köpa placering i annonsform, eller sökmotorns lista som är presenterad efter deras parametrar.  Läs mer om sökmotormarknadsföring.

Nicklas Larenholtz, projektledare på Searchfactory som är en webbyår som bygger moderna hemsidor och vägleder dig till en leverantör som motsvarar dina behov inom Internetmarknadsföring. På min nya blogg offentliggör jag underökningar och teser inom "digital marknadsföring, med en aktuell plattform som är skapad ur sökmotorernas perspektiv.

Sociala medier är ett begrepp som har exploderat de senaste åren då företag såsom privatpersoner tar del av det utrymme som "bloggar" ger. "Sem-Larenholtz" ger mig möjligheten att pröva teori kontra verkligheten då instrumenten förändras.

Välkommen och läs mer på "Sem Larenholtz"