teknikhamstern.se

Semi-Transparenta Flexibla Solpaneler från Teknikhamstern.se

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2013 14:44 CEST

Teknikhamstern.se lanserade första versionen av dessa paneler 2010 och de har blivit mycket populära hos bland annat båtfolk tack vare de unika egenskaperna. Denna nya utgåva har flera förbättringar:

De nya transparenta solcellspanelerna är ÄNNU tunnare, 1mm.

OTROLIGT lätta, 10W panel väger endast 160g och 20W panel endast 250g.

Den är MER flexibel då den inte har en kärna i metall. Du kan gå på den om den monteras på ett jämnt underlag.

Monokristallina celler ger en verkningsgrad på 16% vilket är dubbelt så mycket som en tunnfilmspanel (tunnfilmspaneler kan liknas vid tygliknande solpaneler)

Att de är så unikt lätta, tunna och formbara gör att den kreative kan hitta många ställen att placera paneler på.

• Temporär användning.- Förvara den bland pärmar eller kanske sjökort när du inte använder den.

• Skall panelen vara semiportabel, väger den så lätt att du kan fästa den med dubbelhäftande tejp.

• Gör en snobblinje till båt eller varför inte en solcellsblommig fartlinje på din husbil.

• Placera några stycken på masten eller bommen om du har segelbåt.

• Tejpa upp den på insidan av fönstret.

Specifikationer

Solpanelerna är avsedda att ladda 12V batterier (båt, husbil, husvagn) via en regulator.  Solcellspanelen består av monokristallina celler hermetiskt inkapslade i en proprietär skyddsbehandling som tål väder och vind, även i en elak marin miljö.  Vid montering mot ett fast underlag kan du gå på den.

10W transparent flexibel solcellspanel har måtten 47x19cm, väger endast 160g, högsta effekt (Wp) 10W, obelastad spänning (Voc) 21,6V, kortslutningsström (Isc) 0,83A, normal ström (Imp) 0,55A , toleranser +/-5%

20W  transparent flexibel  solcellspanel har måtten 52x33cm, väger endast 250g, högsta effekt (Wp) 20W, obelastad spänning (Voc) 21,6V, kortslutningsström (Isc) 1,6A, normal ström (Imp) 1,10A , toleranser +/-5%

Produktlänkar

Teknikhamstern etablerades årsskiftet 2009/2010 med målet 100% nöjda kunder och lägst pris på konsumentelektronik. Vi har i princip alltid lägst pris i Sverige på de produkter vi erbjuder och bara nöjda kunder vad vi vet.

Vi knyter avtal utan mellanhänder och köper även in tillfälliga partier med teknikprylar man inte kan låta bli. Vårt mål är att hålla Sveriges bästa priser.

Teknik är vår passion och du är mycket välkommen att diskutera och fråga oss om elektronik eller elektronik till båtar. Vi försöker svara omgående på kundservice@teknikhamstern.se