Svensk Mjölk AB

Seminarium 27 oktober: Vad krävs för att beröra oss?

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2005 10:57 CEST

Seminarium 27 oktober: Vad krävs för att beröra oss?

I dagens allt snabbare samhälle söker vi trygghet och ogillar förändring. Ändå älskar vi när något händer och berör oss. Men vad är det egentligen som får oss att reflektera och förändra våra invanda mönster? På vilket sätt påverkar t ex kroppskontakt och sömn våra liv?

Den 27 oktober hälsas du välkommen till Mjölkfrämjandets seminarium ”Beröring” på hotell Sheraton i Stockholm.

Bland talarna finns professor i fysiologi Kerstin Uvnäs-Moberg, beteendevetare Erica Falkenström, docent Mats Gillberg, nutritionsforskare Maria Lennernäs, Blossom Tainton Lindquist, författarna och journalisterna Tinni Ernsjöö Rappe och Jennie Sjögren, chef för Mjölkfrämjandet Ingela Stenson som presenterar en ny studie om hälsa. Årets Kock 2005 Stefan Eriksson står för lunchen.

Se bilaga för fullständigt program.

Det blir ett lärorikt och annorlunda seminarium med nya perspektiv på ett allt mer aktuellt ämne. På plats finns även andra intressanta personer att intervjua, både talare och deltagare som dagligen jobbar med rådgivning inom mat och hälsa.

Du är välkommen under hela, eller delar av seminariet. Fullständigt program på nästa sida. Seminariet är kostnadsfritt för media.

Anmälan sker enklast på www.mjolkframjandet.se eller mail till ja@mjolkframjandet.se

Med vänlig hälsning,

Tomas Tobé
070-723 01 08

Mjölkfrämjandet ingår i Svensk Mjölk, de svenska mjölkböndernas och den svenska mejeriindustrins branschorganisation.