M-Brain Sverige

Seminarium: Global information och kommunikation

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2011 16:35 CET

För att nå framgång på dagens globaliserade marknader krävs tillgång till både global och lokal information och kunskap om hur man paketerar och kommunicerar sitt budskap på olika marknader.

Under ett förmidagsseminarium har du nu chansen att lära dig hur en effektiv informationsinhämtning och kommunikation kan se ut för ett internationellt företag. Du kommer också få höra om utmaningar och framgångsfaktorer på den globala arenan.

Under seminariet kommer Mats Lindgren, VD för Kairos Future, att berätta om vilka trender som formar affärsvärlden ur ett informationsperspektiv.

Ulf Ceder, ansvarig för Business & Market Intelligence på Scania, kommer att berätta hur de arbetar med omvärldsinformation på ett internationellt plan och vilka utmaningar de står inför när det gäller informationsinsamling.

Miriam Bourin O’Keefe, kundansvarig för Aastra Telecom, kommer att berätta om  den process som de  de tagit fram för att effektivt producera, översätta och uppdatera produkt- och marknadsinformation som publiseras på ett stort antal språk i flera olika kanaler. Miriam kommer även prata om utmaningar man stött på och hur dessa hanterats.

Seminariet hålls den 17 Mars 2011. För mer information besök esmerk.se

Seminariet är kostnadsfritt men antalet platser är begränsat.

Anmäl dig till seminariet via Esmerk.se

ARRANGÖRER:

AAC GLOBAL
AAC Global är den ledande leverantören av språktjänster för de nordiska marknaderna. Vi hjälper våra kunder att utveckla sin kompetens och att kommunicera i flerspråkiga och internationella miljöer. Vårt heltäckande utbud av globaliseringstjänster omfattar översättning, lokalisering, terminologihantering, dokumentation samt utbildning i språk, kommunikation och internationellt ledarskap. AAC Global har åtta kontor i Finland och två i Sverige samt kontor i Köpenhamn, Oslo, London, S:t Petersburg, New York och Shanghai

ESMERK
Esmerk grundades 1975 och har idag kontor i Sverige, Finland, Frankrike, Malaysia, Tyskland, England, Ryssland och USA och över 200 anställda. Tusentals källor på 30 olika språk bevakas dagligen av 160 analytiker. Bevakningen distribueras till närmare 1000 ledande företag i över 30 länder. Esmerk är dotterbolag till Nordens största mediekoncern Sanoma.