Föreningen Skogen

Seminarium i Jämtland om utomhuspedagogik - forskning, läromedel och tävling

Pressmeddelande   •   Jun 02, 2014 16:10 CEST

Seminarium i Jämtland om utomhuspedagogik - forskning, läromedel och tävling

Måndagen den 9 juni träffar du Anders Szczepanski, enhetschef Nationellt centrum för utomhuspedagogik (NCU) som berättar om forskning och verksamhetsledare Åsa Godeau, som visar Skogen i Skolans nya läromedel. Lärarna Tove Johansson, Marie Wilhelmsson, och Maria Andersson, har ett erfarenhetsutbyte om tävlingen Skogens Mästare för åk 7. Evenemanget sker på Torsta naturbruksgymnasium i Östersund.

09.30  Kaffe och mingel
10.00  Anders Szczepanski och Åsa Godeau
12.00  Lunch (Vi bjuder på lunch och fika, meddela specialkost!)
13.00  Skogens Mästare: Marie, Tove samt Maria berättar om hur de framgångsrikt arbetar med Skogens Mästare, åk 7
14.30 Avslutning

Anmälan senast den 3 juni till: mikael.boman@zonline.se. Begränsat antal deltagare.

Skogen i Skolan bedrivs på skolans villkor sedan 1973 och är ett nationellt och regionalt samarbete mellan Sveriges skogliga intressenter och skolan. Skogen i Skolan använder utomhuspedagogik som metodik och utgår från förskolans och grundskolans läromedel.

SkogsSverige är en webbplats och med skogliga nyheter, fakta och frågelåda. SkogsSverige har fem digitala nyhetsbrev och vi finns också på Facebook och Twitter.

Föreningen Skogen verkar för bättre vård av skogarna sedan 1882.