Conductive

Seminarium i Stockholm, Dyskalkyli med Brian Butterworth, 31 januari 2012

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2011 12:19 CET

Dyskalkyli

Vi välkomnar Brian Butterworth till Stockholm. Av många kallas han matematikgurun och nu har du möjlighet att under en eftermiddag höra om det allra senaste inom dyskalkyli. Vi lovar att du kommer lämna konferensen med många praktiska tips på hur du bäst hjälper elever till matematisk framgång.

Du får lära dig

• Hur vet du att din elev lider av dyskalkyli och inte bara lättare räknesvårigheter?
  • Vilka krav ställs det på dig som lärare när en elev diagnostiserats med dyskalkyli?
  • Anpassade undervisningsmetoder för att bäst hjälpa elever med dyskalkyli
  • Vilken mjukvara kan du använda dig av för att stärka matematikundervisningen?
  • Screeningmetoder som hjälper dig att fastställa dyskalkyli

Sagt om Brain Butterworth
"Brians insiktsfulla och innovativa forskning gör honom till en av pionjärerna inom området dyskalkyli. Han är en världsledande auktoritet när det gäller att förstå varför somliga har svårt att räkna och i sina böcker delar han med sig av sin forskning på ett mycket klart och tydligt sätt.
Hans handböcker har hjälpt mängder av pedagoger världen över att förstå varför somliga har matematiksvårigheter och ger många konkreta anvisningar till hur man tillrättalägger undervisningen för att kunna hjälpa dessa elever på bästa sätt.
"
Ingvar Lundberg
Professor Emeritus vid psykologiska instutionen
Göteborgs universitet

Vi på Conductive har mångårig erfarenhet av att arrangera konferenser och utbildningar. Med fokus på dig och din fortsatta kompetensutveckling jobbar vi för att skapa Sveriges bästa konferenser och utbildningar. Vill du veta mer om oss på Conductive och våra övriga arrangemang? Gå in på www.conductive.se eller maila oss på info@conductive.se. Vill du tala med oss personligen kan du ringa 08-670 84 80.