MD Kleen AB

Seminarium om fång i Dubai

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2016 10:46 CET

Royal Equestrian Club i Dubai drivs av Mustafa Ali Amshan som är frontfigur för kompletterande behandlingsmetoder på hästar i Mellanöstern och Arabiska Halvön. Hans senaste projekt är utbildningsdagar på den egna klubben och kliniken i Dubai. Det första seminariet handlar om fång. Deltagare på podiet är Hassan Bin Ali som är tränare för sheikens ena distansstall, FEI-veterinären Guy Khoury, Jedah Al- Handhi som är forskare på REC och från Sverige kommer särskilt inbjudna terapeuterna Mia och Daniel Kleen.

Paret Kleen är sedan många år etablerade terapeuter  på den nordiska scenen. Deras specialitet är akupunktur, manuella behandlingar och örter. De driver även treårsutbildningen Alternstive Healthworks Elite Education.

Dagens föreläsning kommer följas av två dagars Workshop där alla discipliner inom medicinen kommer lära av varandra. Det kommer bli ett intensivt kunskapsutbyte som förenar terapier och kunskaper från hela världen.

Alternative Health Works bedriver behandlingar med traditionell kinesisk akupunktur och örtlära, modern akupunktur och örtlära samt manuella behandlingar med inspiration från chiropraktik, naprapati och dornterapi. Företaget bildades 1998 och har varit verksamt och vuxit sedan dess. Numer bedrivs även en treårsutbildning på ovanstående behandlingsmetoder.