Pagina

Seminarium på Allt för hälsan-mässan: Varför vinner LCHF mark så snabbt? Samtal mellan tre LCHF-profiler.

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2011 15:43 CET

Under ett seminarium på årets Allt för hälsan-mässan i Stockholm kommer Cathrine Schück, Lars-Erik Litsfeldt och Sten-Sture Skaldeman samtala om den växande LCHF-trenden.

LCHF (Low Carb High Fat) har redan hjälpt mängder av människor runt om i Sverige och övriga Norden. Hur fungerar LCHF och vilka hälsovinster ger kost-modellen? Hur utvecklades LCHF? Vad kan vi förvänta oss av hälsotrenden framöver?

Seminariedeltagarna:

Cathrine Schück är den alltid lika aktuella mat- och hälsoskribenten. Förutom att hon har skrivit ett flertal kokböcker arbetar Cathrine som kostrådgivare, KBT-coach och kostorienterad terapeut med mottagning i Stockholm och på Mallorca. Hon har även jobbat som programledare på TV och under fem år drev hon stjärnkrogen Gourmet.

Lars-Erik Litsfeldt har genom att praktisera sina kunskaper om LCHF gått ned i vikt och blivit av med sina diabetesproblem. Han är författare till flera böcker inom ämnet. De senaste heter LCHF for the next generation, LCHF för tjejer (skriven tillsammans med Cathrine Schück), Ät fet mat - kokboken och Diabetes? Nej tack!

Sten-Sture Skaldeman höll på att dö av övervikt och allehanda krämpor. Men av en ren slump hittade han lösningen på sina hälsoproblem. Han upptäckte vikten är hormonellt reglerad och felet som han gjort var att följa onormala kostråd! Sten-Sture Skaldeman har skrivit flera böcker, bl.a. Ät dig ner i vikt: praktisk viktminskning för feta män och runda kvinnor och Kokbok: GI noll!: Hälsokosten som retar alla läkare.

Tid och plats för seminariet:

Lördagen den 12 november kl. 14.00-14.00 i Sal T1, Stockholmsmässan

Söndagen den 13 november kl. 12.00-12.45 i Sal T4, Stockholmsmässan

Seminariet arrangeras av Optimal Förlag i sammarbete med LCHF-magasinet.

Optimal Förlag och LCHF-magasinet ställer ut i monter  C21:49

Optimal Förlag ger ut böcker inom främst populärmedicin, kost och hälsa. Optimal Förlag är ett imprint hos Pagina Förlags AB